ile waży Nissan Primera

blog4you - wymiana, przejmowanie i oddawanie niechcianych portalów

Temat: Renault Scenic Rx4
Witam


I może podaj wreszcie wiarygodne  ródło tych 37m hamowania tel Almerki


Poszukam żródełka dokładnie.

Z tym 114 KM mogli się bardziej postarać jeżeli chodzi o przyspieszenia,
chociaż trzeba tu wziąć pod uwagę, że auto waży 1280 kg (wersja Sport według
dokumentów homologacji). Inną rzeczą jest fakt, że autko jest dośc
elastyczne. Co ciekawsze Primera przyspiesza do setki o 0.1 s lepiej a jest
cięższa o 70 kg. Almera ma też krótsze przełożenia skrzyni od Primery i tego
wogóle nie rozumiem. Uzyskali przez to w lżejszym samochodzie gorsze
przyspieszenia (poprawili tylko elastyczność).

Pozdrawiam

Tomek
Nissan Primera 1.8


Źródło: topranking.pl/1610/renault,scenic,rx4.php


Temat: Renault Scenic Rx4


...chłodzą" przez co są bardziej odporne na fading. natomiast w
standardowym samochodzie hamowanie tyłu to pryszcz - popatrz sobie na


  ...to na cholerę montują do mocniejszej Astry z tyłu tarcze...posadź sobie
do tyłu trzy osoby i załaduj bagażnik...co z tego, że puste auto z tyłu
mniej waży...a poza tym co przy duzych prędkościach ?...każdy
tylno-bębnowiec siedzi u mnie w kufrze powyżej 150km/h...


wydruki z przeglądu na siły. jak nie wierzysz to podczas hamowania
zaciągnij ręczny - zwiększysz "moc" tyłu...


...ciekawe...szczególnie (nie wiem czy wiesz), że Primera ma EBD...jedynie
bym koła zablokował

pozdrawiam

Tomek
Nissan Primera 1.8


Źródło: topranking.pl/1610/renault,scenic,rx4.php


Temat: Renault Scenic Rx4
Teraz rozumiem Twoje oburzenie "nie kupię żadnego Renault". Po tym co
napisałeś o silniku rozpoznaję u Ciebie motor Renault 1.6 16V.  Pewnie
Megane. Ładny silniczek 10.6 do setki. Rozsądne spalanie.
Czy wiesz dokładnie ile waży ?

...i powiedz, że do auta z takim silnikiem nie chciałbyś mieć czterech tarcz
:-))))


...wiadceniem rozczarowujacym i to zdecydowanie. Moj samochod, choc na
papierze slabszy ma xxx razy wiecej zycia niz Almera. I tyle...


Almera ma 11.1 do setki, Ty masz 10.6. Skąd to xxx razy więcej życia (chyba
0.xxx razy) :-))). Chyba, że masz na myśli własne odczucia. Przypuszczam, że
byłby to bardzo wyrównany pojedynek. W sprincie do setki byłbyś lepszy,  za
to Almera według mnie była by lepsza w teście elastyczności (szczególnie jak
wskazówka obrotomierza przy prędkości początkowej pokaże u Ciebie 2000 rpm).
I na to nie ma siły.


W 100 % jezdzie miejskiej spalam nie wiecej niz 8,7 litra.
Od chwili zakupu (kwiecien '99) calkowite srednie spalanie
wynosi na razie 8,1 litra - w tym 70 % jazd miejskich.
A Twoj ???


Komputer na tą chwilę pokazuje 9.5 litra (jazda miejska).

Pozdrawiam

Tomek
Nissan Primera  1.8


Źródło: topranking.pl/1610/renault,scenic,rx4.php


Temat: Primera czy Vectra


| Chcialem sie zapytac co sadzicie na temat kupna samochodu klasy sredniej
| z podstawowym silnikiem : Nissan Primera, Opel Vectra czy moze Ford
| Mondeo 1.8.

Ja sadze 406 1.8 lub Laguna 1.8. Nissan za twardy ale prowadzi sie bardzo
przyjemnie. Vectra twarda i prowadzi sie bardzo nieprzyjemnie. Mondeo OK. W
wersji Verona jest chyba za darmo klima przy bardzo sensownej cenie.


Podobno 1.8 w 406 jest awaryjny, a na pewno jest ociezaly.
Z reszta wszystkie wymienioe auta waza pow 1,4 tony wiec silniki 1,8 sa
dla nich za slabe 2,0 to minimum - najlepiej V6.

Tomek


Źródło: topranking.pl/1628/primera,czy,vectra.php


Temat: Co dla 2 plus 3?
Może się powtórzę bo już to pisałem, ale ja mam syna 6 lat i bliźniaczki
półroczne. Podróżujemy kombi Nissanem Primerą bo takiego mam służbowego i
spokojnie się mieścimy. Trzy fotele bezproblemowo. Jeździliśmy też Carismą i
też bez problemy w środku natomiast problem pozostaje po włożeniu wózka. Wtedy
do bagażnika nic nie zapakujesz ale to tylko przez niecałe dwa lata do póki nie
przejdziesz na tzw parasolki. Więc na początek kombi wystarczy. Primera nie ma
dużego bagażnika ale po wpakowaniu wózka zostaje jeszcze troche miejsca.
Pamiętajcie o wymiarach wózków 105x80x45 to najmniejszy jaki udało mi się
znaleźć i kupić. I waga też jest istotna do kombi łatwiej wpakować. Pomyślcie o
żonach 16 kg ważą takie wózki.
Pozdrawiam
Robert
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,18488008,18488008,Co_dla_2_plus_3_.html


Temat: Co sądzicie o Nissanie Note
mechanioll napisała:

> Zerknalem jeszcze na strone nissana w GB - tam juz kaszanaj jest dostepny i
co
> ciekawe -wyrzucili z oferty primerę - widac stawiają już tylko na modele
mogące
>
> wystepowac w wersji 4wd, 2wd pozostawiając renooo.
> Wnioski - jest to było nie było w ofercie nissana model wyżej, wyposażenie
już
> w już w najniższej wersji dobre (trudno uznac to za "golasa", szczegolnie w
> polskich warunkach), przyspieszenie do 100 - 12 sek. co jest skutkiem oporu
> powietrza przy kształcie suva w przypadku kaszanaja (waga tylko 1297 kg - nie
> wiem ile note? ) Nie wiem ile do setki ma note z silnikiem 1.6?
>
> Tu specyfikacja kaszanaja w pdf - specyfikacja note "nie ładowała sie":
> www.nissan.co.uk/NMGB/en_GB/site-media/vehicles/passenger/J10/grades-and-specs/specs.pdf

Note 1.6 ma 10 sek. z groszami a tutaj:
www.autobild.de/test/neuwagen/artikel.php?
artikel_id=11155&artikel_seite=2 zmierzyli że niby 10,0 ;)
Ale waży jakieś co najmniej 200 kg mniej niż Kaszasty;)
A tak swoją drogą - nie sądzę, że W POLSCE to ESP było w najtańszej wersji. Ale
szczerze to nie wiem.


P.S. Ale się wątek OT zrobił;D
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,57765119,57765119,Co_sadzicie_o_Nissanie_Note.html


Temat: wszystko o fotelikach samochodowych
Witam
Zastanawiamy się nad zaminą fotelika. Córka ma 10 miesięcy, waży 8
kg, 73 ale w kombinezonie w MC Cabiro ciężko ją wcisnąć. Najczęściej
jeździny Nissanem Primera z 2004, ale czasem musimy wsadzić fotelik
do trzy drzwiowej Corsy C. Proszę o radę czy przemęczyć się do
wiosny w starym foteliku czy kupić coś większego. Jeżeli kupić to
co?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,583,102038711,102038711,wszystko_o_fotelikach_samochodowych.html


Temat: wszystko o fotelikach samochodowych
Zaczekaj do wiosny jeszcze sporo jeżdżenia w Citim przed wami ,
przynajmniej 3 miesiące do około 10-11 kg.

Witam
Zastanawiamy się nad zaminą fotelika. Córka ma 10 miesięcy, waży 8
kg, 73 ale w kombinezonie w MC Cabiro ciężko ją wcisnąć. Najczęściej
jeździny Nissanem Primera z 2004, ale czasem musimy wsadzić fotelik
do trzy drzwiowej Corsy C. Proszę o radę czy przemęczyć się do
wiosny w starym foteliku czy kupić coś większego. Jeżeli kupić to
co?

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,583,102038711,102038711,wszystko_o_fotelikach_samochodowych.html


Temat: Renault Scenic Rx4

Tomasz T wrote:

Teraz rozumiem Twoje oburzenie "nie kupię żadnego Renault". Po tym co
napisałeś o silniku rozpoznaję u Ciebie motor Renault 1.6 16V.  Pewnie
Megane. Ładny silniczek 10.6 do setki. Rozsądne spalanie.
Czy wiesz dokładnie ile waży ?


Ze mna w srodku to pewnie 1180 kg...


Jesli cytujesz dane papierowe to badz scisly - Almera 11.1 do setki,
Megane 9,8 do setki - roznica 1,3 sekundy w samochodach tej samej
[ciach]


To co piszesz to prawda.Twój silniczek jest dobrze oceniany. 10.6 do setki
to dane z testu w TV.


Dla przykladu - wyprzedzanie - kto o zdrowych zmyslach rozpoczyna
ten manewr od 2000 rpm... Ty tak jezdzisz ??? Pewnie nie, a skoro
pasa, moje nadal bedzie ciagnac... i tyle... co innego turbodola-
dowane silniki, to inna parafia... ale my rozmawiamy o wolnossacych,
nawet bez zmiennych faz rozrzadu...


 1.8 Nissana jest wyposażony w NVTS (zmienne fazy rozrządu)
mając Almere 1.4 z maks momentem przy 4000rpm faktycznie nie zaczynałem
wyprzedzania bez redukcji, wkręcałem do oporu, poruszając się Primerą, wiesz
mi skutecznie wyprzedzam zaczynając od 2500rpm, a nie lubię ryzykować, a to
co mówisz o tym silniku, że zdycha powyżej 4500rpm to bzdet, on zaczyna
dopiero się tak naprawdę kręcić i odcina dopiero około 7000rpm, przyznam Ci
rację, odczucia przy mojej pierwszej jeździe były podobne  jak Twoje, z tym
że według mnie są one spowodowane tym, że auto ciągnie równo w całym
zakresie obrotów i nie ma takiego momentu w którym zaczyna nagle ciągnąć
(maks. moment),

inna sprawa to fakt, że z 1.8 ze zmiennym fazami rozrządu można by było
spodziewać się czegoś więcej, Nissan w tym silniku postawił na ekologię,

do tego Almera jest cięższa od Twojego o prawie 200kg (jak sądzę :-)))) )


Ci przeslac skan charakterystyki momenty silnika
K4M Renault (to moj). Zdziwisz sie...


  z chęcią obejrzę


Nissan dodaje jakies bony gwiazdkowe na zakup zupki ... ????


uważasz, że 9.5 w mieście na 1350kg to dużo ?, przecież Primera należy do
aut następnego segmentu

Pozdrawiam

Tomek
Nissan Primera 1.8


Źródło: topranking.pl/1610/renault,scenic,rx4.php


Temat: co wybrac nissan 100nx czy opel vectra A
Przede wszystkim, to masz niezłą rozbieżność :)))
Porównanie auta o typowym nadwoziu coupe (czytaj BEZ możliwości jazdy z
tyłu) z bądź co bądź (przynajmniej w założeniu) rodzinną limuzyną - no
cóż...

Ale do rzeczy.

Zacznę od tego, który mniej znam - czyli od Vectry. Jest to auto pochodzące
ze starej niemieckiej produkcji, czyli po 10 latach jeszcze jest szansa, że
coś się będzie kupy trzymać. Nowsze już takiej szansy nie dają.
Jeżeli chodzi o przestronność - poniżej średniej tego segmentu.
Powiedziałbym, ze w Astrze I jest porównywalna ilość miejsca. Zwłaszcza
fotele nie należą do komfortowych, o ile nie ważysz 60 kg przy 2 m wzrostu.
Ktoś w miarę szeroki w barkach nie zmieści się w trzymanie boczne...
Bagażnik też nie rekordowy, ale spory. Zgadzam się z jednym z przedmówców,
że silnik 2.0 jest tu jedynie słuszny.
Trwałość i stan przy tym roczniku - zależy w dużej mierze od poprzednich
właścicieli, ale to wie chyba każdy użytkownik samochodu.

Natomiast co do 100NX... sam się zastanawiałem ciężko nad kupnem tego
samochodu.
Na razie jesteśmy z żonką sami, więc dwumiejscowe nadwozie w zupełności by
nam wystarczyło. Bagażnik jest zaskakująco duży jak na ten rodzaj samochodu,
ale niestety odbywa się to kosztem miejsca na tylnej kanapie.
Powiem wprost - możesz wieźć tam psa lub torby podróżne, ale jeżeli
posadzisz człowieka to cię zamkną za zbrodnie przeciw ludzkości. Ławka (bo
się kanapą nie da nazwać tego "czegoś") jest twarda, nieprofilowana, a osoba
powyżej 1,50 wzrostu (o ile się już wciśnie na miejsce), permanentnie
sprawdza czubkiem głowy trwałość tylnej szyby.

A teraz pozytywy: technicznie jest to Nissan Sunny - czyli niezniszczalny,
trwały i wdzięczny w użytkowaniu samochód. Silnik napędzany łańcuchem
rozrządu, który spokojnie wytrzymuje 300 tys. km. Elastyczny i żwawy, jak to
w japończykach (bo to jeszcze stary, dobry, japoński Nissan).
Bez wątpienia jednym z najlepszych "kawałków" wszystkich Nissanów tej
generacji jest zawieszenie, które kilka razy uratowało mi jeżeli nie życie,
to zdrowie (ujeżdżam Sunny '94). Samochód wbrew pozorom nie jest drogi w
obsłudze, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że pasują wszystkie części
mechaniczne od Sunny. Mnóstwo zamienników powoduje komfort psychiczny przy
przeglądach czy naprawach. Tylko z blachami może być problem, ale też do
przejścia.

Podsumowując: jeżeli szukasz trwałego, żwawego, oryginalnego samochodu dla 2
osób - to 100NX nadaje się do tego jak ulał. Jeżeli zależy ci jeszcze na
bezpieczeństwie aktywnym, to kupując wersję 2.0 dostajesz samochód z ABS-em,
bardzo dynamicznym silnikiem (100NX waży poniżej 1000 kg), elektryką i ...
zdejmowanym, bajeranckim dachem, bez wad charakterystycznych dla zwykłych
cabrio.
A co do Opla... w tych pieniądzach zmieścisz się np. z Nissanem Primerą
generacji P10 (do 95 r). Pod KAŻDYM względem samochód ten bije każdą Vectrę
na łeb (zwłaszcza, że jest wersja kombi). Nie chce mi się pisać kolejnych 30
wierszy tekstu na temat wielu zalet Nissanów, jakby co to wal na priv. Podam
Ci mój nr ICQ i pogadamy bezpośrednio.
W tej klasie aut i tych rocznikach jeszcze tylko Madzia 626 mogłaby
podskoczyć, ew. Carina, ale z pierwszych (japońskich) lat produkcji.

Jak już kupisz Nissana, to zapraszamy do AC Nissan Club
(www.nissanclub.of.pl)

A Niemca sobie daruj. Przereklamowany sprzęt...

PS. Pozdrowienia dla Maćka "Gawronika" (od Monkey'a)


Źródło: topranking.pl/1602/co,wybrac,nissan,100nx,czy,opel,vectra,a.php


Temat: Mitsubishi SpaceStar
[...]

To nie kwestia gustu. To kwestia ilosci miejsca na tylnych siedzeniach,


To, że samochód ma wysoko dach, ma "vanowatą" linię, sie spowoduje
rzeczywistego powiększenia ilości miejsca na tylnej kanapie. Na to
może mieć wpływ:
a) rostaw osi (im większy tym z reguły więcej miejsca :-)) ),
b) pojemność bagażnika (zmniejszając jego pojemność można uzyskać
więcej miejsca w środku).
Przy porównywalnym rozstawie osi rzeczywista ilość miejsca z tyłu
będzie podobna (abstrahując od kombinacji z bagażnikiem) i nie będzie
na nią miało wpływu to, że dach jest wyżej. Wysoka linia dachu jedynie
sprawia _wrażenie_, że samochód ma więcej miejsca, jest przestronniejszy
(No chyba, że mówimy o usadzaniu z tyłu osób o wzroście 180-190 cm +
Wtedy będzie więcej miejca nad ich głowami, bo na nogi będzie mniej więcej
tyle samo.)

dostepu
do bagaznika, wygody siedzenia, sposobu zajmowania miejsca (te dwie ostatnie
sprawy oczywiscie zaleza od upodoban,


Zgadzam się...

ja lubie siedziec wysoko i siadac do
samochodu a nie wpadac w otchlan samochodu). Klasyczny hatch w wykonaniu
Nissana jest mimo wszystko dosyc malawy. Ale ma inne zalety.


"Maławy" w stosunku do czego? Do "vanowatych" czy do innych "klasycznych"?
Siedząc w (a właściwie to _na_ ;-) ) fotelach "vanowatych" jak na krzesłach
można odnieść wrażenie, że miejsca jest więcej. Ale jeszcze raz powtórzę:
przy podobnym rozstawie osi rzeczywistego miejsca (np. w m^3 tudzież w l.)
będzie podobna ilość... A ja wolę siedzieć _w_ fotelu niż _na_ ;-)))

Ponadto - nie żebym się czepiał miśka ;-) - ale SS produkowany jest w
Holandii a almera w UK. Pytanie (retoryczne?): gdzie jest lepsza jakość
pracy...?
Retoryczne? Jaja sobie robisz? Czy naprawde wyroby made in UK sa synonimem
dobrego wykonania?


Cóż, pytanie _było_ retoryczne ;- Są pewnie trochę słabsze - co jest
co jakiś czas w różnych miejscach podnoszone - niż made in japan ale czy
na identycznym/lepszym poziomie z made in holland to nie byłbym taki w 100%
pewien... No ale mogę się mylić ;-) ZTCW nikt takich porównań - wykazujących
wprost i jedynie na tym się skupiających, z którego kraju samochody są gorszej
jakości - nie przeprowadzał... Dla zakopania toporu wojennogo przyjmijmy,
że jakość jest podobna :-)))

Czy Rovery to tak wspaniale wykonane auta?


Nie wiem, nie umiem w roverach ;-)))

Faktycznie,
fabryka Mitsubishi/Volvo w Born byla przez jakis czas ganiona za jakosc (po
rozruchu zbudowanego od zera zakladu), ale zdaje sie, ze teraz nabrali nieco
oglady, bo te autka wychodza juz calkiem niezle. I co ciekawsze SS w
statystykach duzo bardziej awaryjny od nissanow nie jest...


A więc przyznajesz, że jest jednak bardziej awaryjny ;-PPPP

Almera po ostatnim liftingu zyskała - IMO - ciut na wyglądzie. Poprawiono
również właściwości silników, które - notabene - posiadają zmienne fazy
rozrządu.
Glowny plus silnika Almery to IMHO nie fazy a po prostu pojemnosc.


Fakt, choć fazy również. Almera przed liftingiem (bo nie znam dokładnie
wykresów mocy i mom obr. tych aut ze zmodernizowanymi silnikami) "ciągnęła"
już od niskich obrotów. Np. silnik QG18DE max mom. miał przy 2800 RPM, co
było charakterystyką typowo zestrojoną dla spokojnej jazdy miejskiej i takowej
w trasie. Przy tym do takiego zakresu obrotów silnik był dość oszczędny.
Później,w miarę kręcenia na obrotach spalanie stosownie rosło. Co prawda
N16 nie należy do demonów prędkości, lecz trzeba mieć na uwadze, że jednak
sporo waży... Silniki po modernizacji mają zmienioną charakterystykę faz
rozrządu i mom. obr. mają chyba gdzieś w okolicach 4k RPM (czyli bardziej
typowo dla 16v choć nadal w zakresie niskich obrotów mom. obr. jest znaczący)

1.6 litra to
nie 1.3 litra.


Najmniejszy silnik w almerze N16 to 1.5 (QG15DE) a nie 1.6 (QG16DE),
który dostępny jest jako najmniejszy w nowej primerze (P12).

Ale i tak Almera rakieta nie jest, choc w porownaniu z SS 1.3 to
zupelnie inna jazda.


Zgadzam się. Z resztą już to napisałem wyżej :-))

Najlepiej umów się na jazdy testowe i wybierz to, co CI bardziej
odpowiada :-)
Prawda.

No to się cieszę, że na koniec znów się zgadzamy :-)))


Źródło: topranking.pl/1608/mitsubishi,spacestar.php


Copyright (c) 2009 blog4you - wymiana, przejmowanie i oddawanie niechcianych portalów | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.