ile kosztuje bilet z Lublina do Ełku

blog4you - wymiana, przejmowanie i oddawanie niechcianych portalów

Temat: 26 IX - 09 X 2007 - Blitzkrieg 4 Tour 2007
Blitzkrieg 4 Tour 2007

VADER
KRISIUN
ROTTING CHRIST
INCANTATION
FUNERUS

26.09.2007 Łódź @ Funaberia 2
27.09.2007 Warszawa @ Progresja
28.09.2007 Lublin @ Graffiti
29.09.2007 Ełk @ Centrum Kultury
30.09.2007 Toruń @ Od Nowa
01.10.2007 Gdynia @ Ucho
02.10.2007 Bydgoszcz @ Vanila Club
03.10.2007 Poznań @ Zeppelin
04.10.2007 Zielona Góra @ Winiarnia
05.10.2007 Lubin @ CK Muza
06.10.2007 Zabrze @ Wiatrak
07.10.2007 Bielsko Biała @ Rudeboy
08.10.2007 Kraków @ Rotunda
09.10.2007 Rzeszów @ Pod Palmą

koszt biletów: 35zł - przedsprzedaż, 45zł - w dniu koncertu

Byłem na wszystkich trzech poprzednich edycjach trasy więc w tym roku też trzeba iść, zwłaszcza że nie jest to droga impreza. Tylko piwo w Rotundzie jest gorzej niż beznadziejne...
Źródło: goth.fora.pl/a/a,1191.html



Temat: : PKP IC masowo likwiduje pociągi pospieszne
PKP InterCity chce od 1 września zlikwidować ponad 90 pociągów. Z rozkładu jazdy ma zniknąć m.in. część połączeń do Gliwic, Gorzowa Wielkopolskiego, Ełku, Chełma, Zgorzelca czy Szczecina. Niektóre pociągi wcześniej skończą trasę, np. z Warszawy zamiast do Jeleniej Góry dojadą do Wrocławia, zamiast do Raciborza – do Katowic, a zamiast do Szczecina – do Bydgoszczy.

– To ruch konieczny z ekonomicznego punktu widzenia – przekonuje Krzysztof Celiński, prezes PKP InterCity. Twierdzi, że dzięki cięciom przygotowująca się do wejścia na giełdę spółka zaoszczędzi rocznie kilkanaście milionów złotych.

Zlikwidowane mają być głównie połączenia przejęte od spółki PKP Przewozy Regionalne w grudniu 2008 r., gdy ta została przekazana marszałkom województw.

– Brakuje nam autobusów szynowych, które kupowali marszałkowie i które są teraz własnością PKP Przewozy Regionalne – mówi Celiński. – Mamy tylko lokomotywy spalinowe, które są dużo droższe w użyciu i wymagają remontów.

Jak twierdzi prezes PKP IC, by móc dalej jeździć na zamykanych trasach, trzeba by wyremontować kilkanaście lokomotyw. Koszt remontu jednej szacuje na 4,3 mln zł. Podkreśla, że przy znikomej liczbie pasażerów na tych trasach jest to nieopłacalne.

Część likwidowanych pociągów zastąpią autobusy, w których ważne będą bilety kolejowe. Tak ma być m.in. na trasie Zamość – Rejowiec, Lublin – Bełżec, Działdowo – Grudziądz czy Zamość – Rzeszów.

Niewykluczone, że lukę w rozkładach jazdy wypełnią PKP Przewozy Regionalne.

Rynek Kolejowy
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=7708


Temat: : Zestawienia i frekwencja w pociągach dalekobieżnych
Frekwencja we wtorek 16.03, w pociągu IR "Mazowsze" relacji Poznań- Warszawa (jechałem na odcinku od Wrześni do stolicy), wyniosła 50 procent.Skład składał się z 4 dwójek ciągnietych przez Eurosprintera.Obsługo mi mówiła że są dni gdzie frekwa jest znacznie lepsza.Jednak Mazowsze musi mieć wydłużoną trasę albo do Zielonej Góry lub Gorzowa ewentualnie na Białystok i Ełk lub Lublin i Chełm i wyjeżdzać z Poznania nie o 7.50 ale o 7.20 - 7.30 tak jak dawny" Lubuszanin" może to poprawiło by sytuację.
Z kolei TLK Warszawa- Szczecin jadący z Warszawy Wschodniej o 14.15 miał ponad 80% frekwencji skład składał sie z 4 dwójek , dwóch jedynek i wagonu barowego,ciągniętych pzrez EU-07 numeru dobrze nie zapamiętałem ,ale chyba 238. W dodatku pociąg ten ciągnął dodatkowo pusty wagon sypialny
Dla ciekawosci dodam że obok tego TLK do Szczecina na Dworcu Wschodnim wypatrzyłem EIC Rejtan do Wrocławia złożony z 3 dwójek ,baru i dwóch jedynek ciągniętych przez granatową"świnkę" EP-08 008.
Z kolei w piątek 19.03 jechałem z Wrześni do Poznania i o 17.54 wsiadłem do IR Mewa relacji Warszawa - Świnoujście i frekwencja wyniosła ponad !00%, parę osób w tym ja stało. Skład cztery dwójki ciągnął byk z Cargo. Odcinek 50km z Wrześni do Poznania IR podobnie jak TLK-i pokonał w 35 minut ,osobowy to robi od 50 min. do godziny(jeśli coś przepuszcza).Ciekawa jest cena biletu za IR-a dałem 13 zł a normalny osobowy kosztuje do Poznania 11 zł.Czyli przy 20 minutach rożnicy czasu na dość krótkim odcinku opłaca sie jechać szybciej tym IR
Sobotni kurs osobowego PR-ów Poznań - Konin o wyjazd z Poznania o 15.36 miał frekwencję w granicach ponad 70% ,a 3 piętruski na haku miał byk też z Cargo.
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=8065


Temat: : PKP IC masowo likwiduje pociągi pospieszne
Cud na kolei. Skasowane pociągi wracają

PKP sypie głowę popiołem po urządzonej na początku września rzezi w rozkładzie jazdy. Chce przywrócić część skasowanych od września połączeń. A pasażerowie dostaną rabaty za spóźnienia pociągów i będą mogli kupować bilety przez wysłanie SMS-a

W kolejowym molochu, którego zasady trudno zrozumieć, zadziałała ręka liberalnego rynku. Najpierw jedna kolejowa firma (PKP Intercity) skasowała co dziesiąte połączenie między dużymi miastami, bo nie opłacało wozić "powietrza". I natychmiast druga, konkurencyjna spółka, PKP interRegio, ratuje porzuconych pasażerów i przejmuje część linii, bo to się opłaca. Ale to nie koniec cudów. Intercity, która likwidowała pociągi, zorientowała się, że chyba nie doceniała konkurencji, o której dotąd myślała, że to "brzydka gęś, która nigdy nie zmieni się w łabędzia". I co? Teraz sama myśli, żeby reaktywować część skasowanych krótszych tras, na które chce wysłać szynobusy. Po prostu jak w bajce, ale to nie bajka, tylko wolny rynek.

PKP Intercity należy do skarbu państwa. Konkurencja, której się opłaca jeździć na nierentownych trasach, należy do województw. Obie firmy są dotowane z publicznych pieniędzy. Ale jak to możliwe, że jedni widzą biznes w wożeniu ludzi pociągami, a inni tylko liczą straty? - Nie wiem, dlaczego PKP Intercity się nie opłacało i zlikwidowała pociągi, którymi jeździ dużo ludzi - wyznaje rzecznik PKP Przewozy Regionalne Piotr Olszewski. Przyznaje, że ich pociągi są tańsze w eksploatacji, a wagony mniej komfortowe (to np. wyremontowane składy elektryczne z linii podmiejskich). - W wagonach nie ma klimatyzacji i gniazdek do internetu - przyznaje Olszewski. Ale dzięki temu mają tanie bilety np. koszt przejazdu z Warszawy do Krakowa wynosi 40 zł, a Intercity każe sobie płacić aż 100 zł.

Tani konkurent nie podobał się PKP Intercity. Spółka uważa, że podbiera jej pasażerów na dochodowych trasach między dużymi miastami, zamiast obsługiwać mniej rentowne połączenia lokalne. - Oni nas dublują, zamiast odbierać od nas pasażerów i rozwozić ich do mniejszych miejscowości - wytyka rzecznik PKP Intercity Paweł Ney. Jego zdaniem najlepiej by było się tak dogadać, żeby interRegio dowoziła ludzi tylko do dużych miast. A spółka odpowiada, że jest wolny rynek i mogą jeździć gdzie chcą. - Topór wojenny trzeba zakopać. Powinniśmy się uzupełniać, robić wspólne oferty biletowe, bo dla pasażerów kolej powinna być jedna - mówi Paweł Ney.

Na razie Intercity szykuje się do walki o pasażera. Plany: modernizacja wagonów, zakup nowych pociągów, wprowadzenie możliwości kupna biletów na przez internet i SMS na wszystkie pociągi, od jesieni rabaty za spóźnienia pociągu na kolejne bilety (początkowo tylko pociągów Intercity; unijne przepisy o odszkodowaniach za spóźnienia w Polsce zaczną obowiązywać po 2011 r.).

Kolejne zmiany korzystne dla pasażerów może wymusić UOKiK, który zaczął sprawdzać, czy Intercity nie narusza praw pasażerów utrudniając zwrot biletów m.in. promocyjnych. - Tam, gdzie wchodzi konkurencja lub prywatyzuje się kolej, zaczyna się coś dziać. Myśli się o promocjach dla pasażerów, tańszych biletach, modernizacji wagonów. Dzięki tanim pociągom PKP interRegio udało się przyciągnąć do kolei osoby, które do tej pory jeździły autobusami lub pociągami, bo nie było je stać na bilety w Intercity - mówi o Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.

Pociągi wracają do miast

Pociągi wróciły na niektóre połączenia do Szczecina, Koszalina, i jednego z najbardziej poszkodowanych - Słupska. Zmienił się szyld wagonów. Nie jest to IC, ale interRegio, które z satysfakcją ogłosiła, że nie pozwolą cofnąć tych miast do XVIII wieku.

Dodatkowe połączenia ze Słupska do Gdańska uruchomiła też Szybka Kolej Miejska z Trójmiasta.

Są również szanse na przywrócenie pociągów do Zamościa, odciętego od świata przez kolejarzy po 1 września. Mówi się o szynobusie, który jeździłby do Lublina (teraz jest tam zastępczy autobus).

Zrehabilitować chce się też PKP Intercity. Zastanawia się nad zakupem szynobusów. Jeździłyby one na tzw. końcówkach tras, na których zlikwidowano połączenia np. z Katowic do Raciborza, Białegostoku do Ełku, czy z Wrocławia do Jeleniej Góry lub na innych mniej obleganych trasach np. na Hel czy do Suwałk.

źródło: Metro
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=7708


Temat: : Rozkład jazdy PKP Intercity 2009/2010
Sorry, ale gdzie Ty widzisz tutaj chamstwo PR-ów? Czy może w tym że jadą 6' za byłym "Słowińcem" i mają o niebo lepszy rozkład? Przypomnij jak opluwano PR-y gdy ich IR-y jechały chwilę przed pośpiechami. Za to u celu zawsze były wcześniej i to o wiele!
A może dlatego że uruchamiają pociąg w którym wszystkie miejsca będą zajęte?
Czy to wina PR-ów, że są szybsze i lepsze? IR pojedzie pełny, a pośpiech pusty. Nie oszukujmy się głupota PKP IC będzie wiele kosztować i Spółkę i podatników. Ujadania na PKP PR zrozumieć nie sposób. Te pociągi mają ze sobą konkurować, a się uzupełniać. IR jest odpowiedzią na marną jakość oferty PKP IC.

Slowiniec ma gorszy rozklad z uwagi na glupote PKP IC i wlasnie chamstwo PR. Widac dokladnie, ze PKP IC ulozylo sobie takt na linii Wroclaw-Krakow na xx.08. Widac dobrze ze Slowiniec mial byc pociagiem ktory jedzie z Wroclawia albo o 13.08 albo o 14.08. Godzina 13.08 oznaczalaby, ze z Wroclawia do Przemysla pojada 2 pociagi w ciagu jednej godziny. Godzina 14.08 znaczylaby dlugi postoj we Wroclawiu. Wybrano wiec rozwiazanie posrednie - czyli godzine 13.33. Nie byloby w tym nic zlego, gdyby tylko PR zechcialo lekko zmodyfikowac swoj rozklad jazdy - przesunac lekko rozklad osobowego Kedzierzyn-Gliwice i Gliwice-Katowice (Czestochowa). Wtedy Slowiniec mialby mozliwosc dojazdu do Krakowa w normalnym czasie. Mozna zapytac sie: A dlaczego PR mialoby w ogole zmieniac swoj rozklad jazdy na prosbe PKP IC... Wlasnie dla dobra CALEJ KOLEI w Polsce, a nie jednej konkretnej spolki.
Prezes11 - o opluwaniu PR'ow nie musisz mi przypominac - sam pluje na ta spolke do dzisiaj! Malo kto z Was widzi to, ze pociagi IR konkuruja w wiekszosci przypadkow nie ze spolka PKP IC tylko z SYSTEMEM DOTOWANYCH POLACZEN DALEKOBIEZNYCH!!! Zauwazcie w koncu, ze to WY finansowaliscie ten system za PKP PR i CALY CZAS go finansujecie! PR na sile wpychaja sie na nie swoj segment rynku, zaniedbujac zupelnie wlasne podworko! PR oferuja standard podrozy ktory nie jest w zadnej mierze przyszlosciowy - prosze w ogole nie porownywac mocno przestarzalych EZT czy nawet pietrowych Bohunow do skladow wagonowych! Ja wiem ze stan tych skladow wagonowych pozostawia wiele do zyczenia, ale stan ten w znacznej mierze jest efektem takich a nie innych dzialan dawnej spolki PKP PR. Durne tlumacznie PRow, z ktorym znaczna wiekszosc forumowiczow sie zgadza, ze PKP IC "ukradlo" tabor jest totalna bzdura... Pisalem o tym wiele razy - to nie byla decyzja PKP IC tylko naszego parlamentu! Samorzady, mimo, ze doskonale wiedzialy ze laduja sie w bagno zgodzily sie na takie a nie inne warunki - wiedzione chyba wylacznie mozliwoscia rozdawania stolkow...
A lepszy rozklad IR jest wynikiem tylko jednej kwestii - rozklad jest efektem wpychania pociagow na sile, z jak najkrotszymi postojami (czesto nierealnymi), najkrotsza trasa przejazdu (zupelne pominiecie Kedzierzyna) i faktu ze pociagi IR nie musza tworzyc zadnego spojnego systemu - bedzie to zawsze zbior kilkudziesieciu pociagow, ktorych rozklad ukladanych jest tylko na zasadzie checi konkurowania z pociagami innych spolek! Slyszany tu koncert zyczen, gdzie PR mogloby jeszcze uruchomic IR pozostanie tylko koncertem zyczen, bo pociagi IR nie maja za zadanie zapewnic spojnosci transportowej naszego kraju, tylko partykularny interes jednej konkretnej spolki. W Zamosciu, Gorzowie, Suwalkach, Elku, Zagorzu czy Koszalinie IR nigdy nie zobaczycie!
Tu pojawia sie pytanie czego jako Polacy chcemy. Czy wolnej amerykanki na torach, ktora spowoduje lekki spadek cen biletow na kilku najbardziej obleganych magistralach, ale kosztem likwidacji przewozow dalekobieznych na liniach typu Bialogard-Poznan, Bydgoszcz-Krzyz-Kostrzyn, Olsztyn-Bialystok, Bialystok-Suwalki, Lublin-Rzeszow/Przework, Poznan-Ostrow-Katowice, Wroclaw-Zielona Gora-Szczecin czy w calych Bieszczadach, Sudetach, czy rynku regulowanego, ktory spowoduje, ze konkurencji jako-takiej nie bedzie, ceny biletow beda troche wyzsze, ale za to polaczenia na tych wszystkich wyzej wymienionych trasach zostana jednak zachowane!!! Ja osobiscie jestem za tym drugim!

Sheva17, dopoki "myslace inaczej" zarzady tych spolek, oraz Ty nie zrozumiesz, ze taka "busiarska" konkurencja na rynku, ktory wymaga dotacji jest SZKODLIWA i wyniszczajaca dla samego rynku, o spolkach niewpominajac!!! W cywilizowanych krajach taka konkurencja odbywa sie na ETAPIE PRZETARGU!!! Na trasie Wroclaw-Krakow potrzeba pociagow w cyklu godzinnym a nie nieregularnym, polgodzinnym. Wolne srodki powstale w taki sposob, moznaby przeznaczyc na polepszenie jakosci (nowe wagony, etc...) W obecnej sytuacji, kiedy mamy 2 rozne spolki przewozowe, wymaga to jednak obustronnego zrozumienia i wspolpracy!
Jednak oczywiscie z racji trwania wojny - "myslace inaczej" zarzady obu spolek, zamiast wspolpracowac, beda robic sobie na zlosc. Nie wazne ze odbije sie to na pasazerach!!!


Tej TLKi nie da sie przesunąć z Gdyni z godz 3.53 na pózniejszą.Od Wejherowa linia jest jednotorowa,a w tym czasie od strony Lęborka będzie jechała SKMka.A przetrzymanie SKMki np w Luzinie 15 minut tez nie bardzo wchodzi w grę.Możliwe by było wstawienie TLK do Przemyśla na 4.42 czyli na godzinę odjazdu sezonowca do Łeby,ale to z kolei generuje póżniejsze przyjazdy do Poznania,Wrocławia itd.Samą Łebę opózniamy w tym momencie o ok 5 minut
Rozklad na odcinku Wejherowo-Lebork mozna bardzo latwo dopasowac! Tam mijanka jest na kazdym przystanku. Jak sie chce to wszystko mozna! Wystarczy zdjac sobie klapki "NIEDASIE" z oczu...
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=8808


Copyright (c) 2009 blog4you - wymiana, przejmowanie i oddawanie niechcianych portalów | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.