ile czujników temperatury jest w silniku DITD

blog4you - wymiana, przejmowanie i oddawanie niechcianych portalów

Temat: Pompa paliwa czy termostat? A może coś innego? Pomocy!

Teraz niestety mam inny: problem z odpaleniem jak silnik jest ciepły, zimny pali bez problemu a ciepły za 2,3...6 razem. Byłem w serwisie, wyłączyli wtyczkę z czujnika temperatury wody następnie podłączyli pod jakąś machinę gdzie wyświetlił się komunikat "niesprawne IDM". Werdykt: pompa wtryskowa-3000 do 5000zł.
czesc.nie moge juz na to patrzec .co patrze na post to to samo nie pali na cieplym.mazda ditd to w takim razie zlom jakich malo.i tylko jedna naprawa wchodzi wgre wymiana pompy.co za bzudry.najlepiej mozna na pompie zarobic.powiem ci tak pompe masz dobra na bank.problemy sa z elektryka.ale niestety malo kto wie co siada.daj sobie spokoj z wymiana pompy.wystarczy ze zalozysz to http://moto.allegro.pl/item625729225_zl ... w_tdi.html
do mazdy tez pasuje.i bedzie palic na dotyk.ja to mam zalozone i pali.a z pompa walczylem od roku.i powiem ci szczerze daj spokoj z serwisami.ale wiem jedno juz nigdy nie kupie mazdy ditd.malo pali ale ml straszny.kazdy wv tdi mnie zalatwi.tak jak pisalem kiedys jak MAZDA TO TYLKO BENZYNA.
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=74826



Temat: Koszt regeneracji pompy wtryskowej Denso V5
Madman - nie mam pewności, jaki masz silnik, ale...
Jeśli RF3/4 to zająłbym się na poważnie przeglądem całej "instalacji podciśnienia". Od ciśnienia vacuum pompy - przez WSZYSTKIE wężyki, które je rozprowadzają, działanie solenoidów (elektrozaworów) - jeśli chcesz dokładniej sobie to oglądnąć - znajdź temat o mazdzie 6 "nie taka straszna jak ją malują". http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=62239 - tu jest bardzo dokładnie rozpisane wszystko, co potrzeba. Silniki DiTD RF4 i CR RF5 są pod tym względem niemal identyczne.

Aha - i czujnik temperatury silnika też sprawdź
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=62723
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=41713


Temat: Jak w warunkach polowych sprawdzić silnik diesla ??
Najlepiej zabrać ze sobą znawcę diesli.
Jeśli szukasz konkretnego modelu (kasta) to najprościej "zdrowie" motoru określić po przyspieszeniu 80-120 na piątym biegu (stoper w ręku). Poza tym - wiadomo, że kontrolka świec musi zachowywać się normalnie (można wypiąć jakiś czujnik i sprawdzić czy błyska); poza tym - sprawdzić dokładnie okablowanie przy silniku/pompie (szczególnie czujnik temperatury).
Zdrowy DiTD odpala od pół obrotu wałem i kontrolka świec żarowych się po odpaleniu nie odzywa.

Silnik powinien być suchy (brak też ropy w okolicach pompy, zaworu SPV i na alternatorze), po odpaleniu w fazie wygrzewania będzie dymił na biało (para wodna z katalizatora), a testy można przeprowadzać na ciepłym silniku (nie na zimnym).

Co do innych rzeczy - niech się wypowiedzą znawcy - ja tylko trochę wiem.
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=44280


Temat: problem z DiTD - ciężki rozruch silnika
Witam, postanowiłem zasięgnąć Waszej opinii na temat przypadłości jaka trapi moją Mazdę 626 DITD RF2A, nie znalazłem odpowiedzi na owe problemy w wyszukiwarce, więc zakładam nowy temat, otóż, jak zauważyłem, nie tylko moja mazda ciężko odpala (długo kręci zanim załapie, zarówno na zimnym i ciepłym silniku) myślałem że to pompa wtryskowa, ale po telefonie do pana z Auto Jaksy zostałem poinstruowany abym sprawdził czujnik temperatury w bloku silnika, i będę wtedy miał odpowiedź:)
Oczywiście wg. wskazówek wyjąłem wtyczkę z czujnika, przekręcam kluczyk, nagrzewało świece bardzo długo... około 20 sekund, no i poszło, załapał na dotyk:) byłem szczęśliwy że znalazłem odpowiedź, no to szybciutko zamówiłem nowy czujnik i wymieniłem, podłączam oczywiście wtyczkę i pewny że skoro stary czujnik zawinił temu że świece się nie dogrzewały, z nowym będzie inaczej czyli tak jak być powinno, przekręcam kluczyk i... nadal to samo, kręci niemiłosiernie z 5 sekund, wyciągam wtyczkę, znowu długo grzeje świece i pali na dotyk, o co tu chodzi pomocy ! ( akumulator bdb, filtry nówki, świece nówki, no i czujnik nówka) po uruchomieniu silnik chodzi jak należy:)
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=52055


Temat: CHIP Tuning - DIESEL

bartezm jesli chcesz "podkręcać" DiTD to tylko poprzez zalozenie Box-u.... to jedyna bezpieczna forma tuningu tego silnika

bartezm napisał:
a wlasnie... co to ten box?

http://www.vtech.pl/nasza-oferta/powerb ... 74-87.html


Powerboxy

Powerboxy (moduły mocy) to kategoria produktów, których idea opiera się na modyfikacji sygnałów sterujących i sygnałów z czujników poza obszarem komputera silnika (ECU). Zostały tak opracowane, aby efekty ich działania były zbliżone do efektów chiptuningu. Modyfikacje takie niekiedy są jedynymi możliwymi - np. gdy komputer samochodu jest jednorazowym, niereprogramowalnym rozwiązaniem, lub silnik jest sterowany parametrycznie w oparciu o proste układy logiczne, a nie mikrokontroler.

dzis widzialem takiego powerboxa ( a nawet kilka) tlumaczac powyzszy tekst jest to po prostu pudelko z opornikiem lub opornikami ktore ma za zadanie zwiekszenie podawanego paliwa na zasadzie oszukiwania czujnika temperatury silnika - jazda na ssaniu. faktycznie zwieksza moc ale... ja tego nie zaloze
sprawdzilem rowniez sterownik - nie jest zalany silikonem jak wczesniej mi przekazano co do programowania to jeszcze nie wiem. oznaczenie sterownika:
DENSO RF3F 18 881C

co do spadku mocy (tak przypuszcvzam) moze to byc spowodowane uszkodzeniem czujnika recyrkulacji spalin nie wiem ile to kosztuje ale mo0ze uda mi sie to naprawic dowiedzialem sie ze iglica zarasta nagarem ze spalin?? - zobaczymy
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=9655


Temat: CHIP Tuning - DIESEL
bartezm - całkiem niedawno znalazłem w modelu 323 DiTD czujnik ciśnienia doładowania, który jest przymocowany tuż obok IC. Prawdopodobnie istnieje także czujnik temperatury czy co tam jest na "rurach" w 626. Nie miałem okazji dokładnie się przyglądać.
Ale wszystko wskazuje na to, że w 323 jest kompletny silnik z pełnym osprzętem jak w 626. Różnica musi być więc w komputerze.
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=9655


Temat: POMPA DENSO [temat zamkniety]
Witam wszystkich klubowiczów! Mój problem z Mazdą 323F DiTD 99r wygląda identycznie, tj. odpala na zimnym silniku, na ciepłym dużo gorzej. Problem rozpoczął się po wakacjach 2008. Przed wakacjami Madzia odpalała na dotyk. Potem trzeba było kręcić. W między czasie wymieniłem pasek rozrządu oraz wszystkie filtry. Po wymianie paska rozrządu samochód zaczął bardzo głośno chodzić. Czterech mechaników oceniło, że pasek został dobrze założony. W grudniu 2008 - pierwsze holowanie. Zdecydowałem się na wymianę akumulatora na nieco mocniejszy i rzeczywiście na ciepłym nie od razu ale po kilku próbach auto odpala. Mimo wszystko nie jest to komfortowa sytuacja. Jeden z mechaników odczytał błąd na komputerze mówiący o wadliwym kącie wtrysku paliwa. Inny już tego nie zobaczył. Za to stwierdził zapowietrzenie. Podejrzewam tak jak wszyscy pompę. Spróbuję odciąć czujnik temperatury, żeby się upewnić. Samochód po odpaleniu poza hałasem po założeniu paska rozrządu prowadzi się normalnie choć jest trochę mułowate na prawie 100KM.
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=62723


Temat: POMPA DENSO [temat zamkniety]

Witam wszystkich klubowiczów! Mój problem z Mazdą 323F DiTD 99r wygląda identycznie, tj. odpala na zimnym silniku, na ciepłym dużo gorzej. Problem rozpoczął się po wakacjach 2008. Przed wakacjami Madzia odpalała na dotyk. Potem trzeba było kręcić. W między czasie wymieniłem pasek rozrządu oraz wszystkie filtry. Po wymianie paska rozrządu samochód zaczął bardzo głośno chodzić. Czterech mechaników oceniło, że pasek został dobrze założony. W grudniu 2008 - pierwsze holowanie. Zdecydowałem się na wymianę akumulatora na nieco mocniejszy i rzeczywiście na ciepłym nie od razu ale po kilku próbach auto odpala. Mimo wszystko nie jest to komfortowa sytuacja. Jeden z mechaników odczytał błąd na komputerze mówiący o wadliwym kącie wtrysku paliwa. Inny już tego nie zobaczył. Za to stwierdził zapowietrzenie. Podejrzewam tak jak wszyscy pompę. Spróbuję odciąć czujnik temperatury, żeby się upewnić. Samochód po odpaleniu poza hałasem po założeniu paska rozrządu prowadzi się normalnie choć jest trochę mułowate na prawie 100KM.

Zapomniałem dodać - zauważyłem, że jeden z mechaników przy okazji wymiany świec żarowych zastąpił jedną na wolno-nagrzewającą się, podczas gdy pozostałe nagrzewają się szybko. Czy to może mieć jakiś wpływ na odpalanie lub inne sprawy?
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=62723


Temat: Nieprzyjemny zimny rozruch - czy nawala mi jakiś czujnik?
Czy Premacy 2.0 DITD - 1999 r. ma jakiś czujnik temperatury otoczenia?
Czy wtrysk regulowany jest na zimnym silniku w zależności od temp.otoczenia?
Oraz czy komputer po dłuższym postoju auta z wyjętym akumulatorem wymaga wgrania programu?
W niższej temperaturze otoczenia silnik po starcie dławi się chwilę.
pzdr.
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=38327


Temat: Nieprzyjemny zimny rozruch - czy nawala mi jakiś czujnik?

Czy Premacy 2.0 DITD - 1999 r. ma jakiś czujnik temperatury otoczenia?
Ma czujnim temp płynu chłodzącego. Ta temp jest najważniejsza


Czy wtrysk regulowany jest na zimnym silniku w zależności od temp.otoczenia?
Jak wyżej.


Oraz czy komputer po dłuższym postoju auta z wyjętym akumulatorem wymaga wgrania programu?
Nie.

PS Czyżbyś miał problemy z rozruchem na zimno?
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=38327


Temat: Szarpanie przy zimnym silniku

pracują mi cały czas wentylatory od chłodnicy
To jest jeden ze znaków "zaślepienia" czujnika temperatury albo zmuszenia go do symulowania ostrego mrozu. Wtedy nawet umierająca pompa odpali silnik i będzie jeździć. Możliwe, że po prostu czujnik sam z siebie jest uszkodzony ale zaślepianie tego czujnika (jest "wbity" w blok silnika na prawo od pompy wtryskowej) jest bardzo częstym zabiegiem handlarzy na zarobek. Kupują auto z nie-całkiem-sprawnym silnikiem za bardzo tanie pieniądze i sprzedają po podrasowaniu za właściwe. A potem efekt jest taki, że większość sprowadzonych DiTD to padnięte sztuki

Mógł paść czujnik tempretatury, termostat nie ma tutaj właściwie nic do rzeczy. Świece właściwie też nie mają większego znaczenia - nie powinny odpowiadać za takie zachowanie. Zresztą - czy próbowałeś wybłyskać błedy?? Czy kontrolka w ogóle coś wybłyska... możesz mieć przerobioną
SPV raczej to nie jest - SPV po prostu w ogóle unieruchamia silnik albo nie daje się go odpalić a potem chodzi (dość nierówno) a i z mocą też są problemy. SPV zamula się od syfu w naszym paliwie, dlatego warto szukać dobrego i sprawdzonego paliwa/stacji.

Ja jestem tylko zwykłym księdzem i cała wiedza pochodzi z forum, więc proszę nie traktowac mnie jak pracownika ASO
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=42005


Temat: Brak mocy (73KM), słabe (wolno się zbiera) ciśnienie doładowania
W RF2A zmienności łopatek nie ma - jest zawór byepass, który odpowiada za stałe ciśnienie na wyjściu turbina (ona sama się reguluje). Tam PCM nie ma nic do gadania.
Przepływomierz w DiTD jest, ale nie bezpośredni tak jak w benzyniakach - użycie czujnika ciśnienia i temperatury za IC (w porówaniu do wejściowego ciśnienia przy filtrze) daje możliwość szybkiego wyliczenia ilości powietrza.
Im więcej powietrza weźmie silnik tym bardziej spadnie ciśnienie.
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=32975


Temat: Schemat inst. elektrycznej potrzebny
U mnie też jest jakiś przełącznik który omija czujnik temperatury, przez co mam problemy z odpaleniem. Po prostu długo kręci jak jest ciepły a jak zimny to odpala praktycznie po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Po podłączeniu do komputera wyskoczył defekt czujnika temperatury. Instalacja elektryczna jest tak zamieszana i rozp... że nie wiadomo co gdzie i jak. Kabla są poprzecinane i jakieś podłączone, fenomenem jest to, że wentylator do chłodzenia silnika jest podłączony do gazu i przy dodaniu gazu do maksa się włącza. Pewnie jak się rozpoczną wysokie temperatury to się dowiem czemu tak jest Odradzam kupowania samochodów z Holandii ja się przejechałem i szwagier też, potwierdza się to co mówią, że z Holandii sprowadza się samochody podpicowane na sprzedaż i są w tym dobrzy skoro Polaka potrafią oszukać. Jak ma ktoś schemat instalacji elektrycznej do Mazdy 626 2.0 DiTD 1999-2000 r. 74kW to niech podrzuci albo doradzi gdzie znaleźć. dariusz.zuk@gmail.com
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=22924


Temat: Ciężko zapala - dlaczego? JUŻ WIEM! :) znowu NIE wiem :(
xANDy, przepraszam, na grudzień nie miałem więcej konkretów, ale oto one

Z końcem grudnia (pierwszy większy mróz -11 st C) odpalam: kręcę ze dwie sekundy, chodzi sekundę i gaśnie. Drugi raz to samo. Za trzecim chodzi, obroty mocno spadają (~500 obr/min) i tak przez dwie-trzy sekundy, potem wchodzi na obroty i zaczyna się „dławić”? obroty skaczą między ~750 a 1200 obr/min, po dwóch minutach silnik się uspokoił (jak ręką odjął) i chodził równo. Jechał normalnie, żadnych zastrzeżeń.
W końcu 3 stycznia wstawiłem auto do warsztatu. Odebrałem wczoraj, mógłbym tydzień wcześniej ale miałem ferie .
Wiem: długo był w warsztacie, ale: mój problem dotyczy tylko dłuuuugiego stania (zawsze po nocy). Tak więc mechanik coś sprawdzał -> odpalał -> gasił -> sprawdzał kolejne -> zostawiał na noc.
To co sprawdził:
- świece - są OK,
- kable WN - są OK,
- zawór zwrotny - jest OK,
- "odpowietrzanie baku" - sprawne,
- zapowietrzanie układu paliwowego - nie ma takiej opcji,
- wtryski - są OK,
- rozrząd - jest OK,
- błędy kompa - nie występują.
Zanim wstawiłem auto do warsztatu "objawy" naocznie sprawdzało dwóch mechaników – obaj mówili: "jakby był zapowietrzony".
Mechanik ustawił kąt wtrysku i załatał jedną małą dziurkę w dolocie.
Co się poprawiło: już nie kręcę 2-3 sekundy: pali na dotyk. Co się pogorszyło: odpala, gaśnie, odpala, gaśnie, odpala, gaśnie i za czwartym razem odpala, chodzi na 500 obrotach przez ~2 sek po czym wchodzi na swoje obroty i po temacie.
Nie sprawdzałem (a raczej mechanik) czujnika temperatury.
Ale mechanik mówi, że pompa jest mokra od ropy, ale nie kapie z niej. I że może ją uszczelnić. Nie boi się DiTD...

Pytanie: pompa się kończy (kopułka) czy może: pompa się rozszczelniła?
Ujmę to tak: jeśli ktoś chce kredyt na samochód, to powiem co zrobić że by nie dać się wyhuśtać – bo na tym się znam, ale: nie znam się na autach, więc moje pytanie może kogoś ubawić: czy teoretycznie „zewnętrzne” uszczelnienie pompy jest możliwe? Np.: wyczyścić ją na zewnątrz, uszczelnić, założyć – próbował ktoś takiego patentu?

No i na zakończenie: ktoś ma jakieś wskazówki? Będę „dźwięczny”...
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=64317


Copyright (c) 2009 blog4you - wymiana, przejmowanie i oddawanie niechcianych portalów | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.